Polityka prywatności

Strona główna / Polityka prywatności

Polityka prywatności

Polityka prywatności Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku


§.1 Postanowienia Ogólne

Administratorem danych jest Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku 32-660 Chełmek, ul. Staicha 1. Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach. Dla interpretacji terminów stosuje się słowniczek tak jak zostało to opisane poniżej. Na potrzeby lepszego odbioru Polityki Prywatności termin „Użytkownik” zastąpiony został określeniem „Ty”, „Administrator” – „My”. Termin „RODO” oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE. Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych. W tym celu używany jest m.in. bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji (SSL). Dane osobowe podawane w formularzu na stronie www.sgzoz.pl są traktowane jako poufne i nie są widoczne dla osób nieuprawnionych.

§2. Administrator Danych Osobowych

Usługodawca jest administratorem danych swoich klientów. Oznacza to, że jeśli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem tej strony to przetwarzamy Twoje dane jak: imię, nazwisko, adres e-mail, adres IP.

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z wdrożoną Polityką Prywatności w zakresie i celu niezbędnym do nawiązania kontaktu zwrotnego oraz prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych nadzorującym przetwarzanie danych osobowych  jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@sgzoz.pl Zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania Twoich danych po cofnięciu zgody tylko w zakresie na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują nas do retencji danych.

Usługodawca ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkownika oraz innych jego danych podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania). Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczalnego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.

Usługodawca nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa lub podmiotom świadczącym usługi na rzecz SGOZ w Chełmku na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. Wdrożyliśmy pseudonimizację, szyfrowanie danych oraz mamy wprowadzoną kontrolę dostępu dzięki czemu minimalizujemy skutki ewentualnego naruszenia bezpieczeństwa danych.

Dane osobowe przetwarzają osoby wyłącznie upoważnione przez nas albo przetwarzający, z którymi ściśle współpracujemy.

§3. Pliki cookies

Witryna https://sgzoz.pl używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy korzystając z narzędzia Google Analitics, które rejestruje zachowanie użytkownika na stronie.

Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy https://sgzoz.pl/ w celu optymalizacji działań.

Na naszej witrynie wykorzystujemy następujące pliki cookies:

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/po-co-sa-ciasteczka

Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy tylko do potrzeb niezbędnych do wykonania danej funkcji.

Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy tylko do potrzeb niezbędnych do wykonania danej funkcji.


Klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna dla pacjentów oraz osób upoważnionych do przetwarzania ich danych


Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuje się, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 32-660 Chełmek, ul. Staicha 1 lub telefonując pod numer: 33 8461590.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Joannę Grabowską, z którą można skontaktować się poprzez e-mail iod@sgzoz.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielanie świadczeń zdrowotnych, prowadzenie dokumentacji medycznej i realizowanie innych obowiązków prawnych. Obowiązki te określa w szczególności ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz wydane na ich podstawie rozporządzenia (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 9 ust. 2 lit. h RODO) - „obowiązek prawny” oraz „realizacja celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienie opieki zdrowotnej”, zapewnienie realizacji praw pacjentów, w szczególności w zakresie udzielania informacji lub dokumentacji medycznej (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c i art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - „prawnie uzasadniony interes” oraz „obowiązek prawny”, dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z wykonywaniem działalności leczniczej lub też potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - "prawnie uzasadniony interes"; terminy dochodzenia roszczeń szczegółowo określa Kodeks cywilny.
    • Dodatkowo, za dobrowolnie wyrażoną przez pacjenta lub inną osobę oddzielną zgodą, możliwe jest wykorzystywanie jej danych osobowych w zakresie wykraczającym poza wskazane wyżej podstawy, na przykład zgoda na wykorzystywanie wizerunku lub wykorzystywanie adresu e-mail lub numeru telefonu dla przekazywania informacji marketingowych (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO) - „zgoda”.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania świadczeń medycznych zgodnie z przepisami w/w aktów prawnych oraz przepisów wykonawczych. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodze- nia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez okres wynikający z przepisów prawa dotyczących przechowywania dokumentacji medycznej. Dane przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę będą przetwarzane do czasu jej wycofania, jednak nie dłużej niż przez czas niezbędny do wykonania umowy.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych)
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  8. Administrator przekazuje gromadzone dane osobowe innym podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom notarialnym lub prawnym).
  9. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymagane w celu udzielenia świadczeń medycznych, z wyjątkiem danych osobowych fakultatywnych, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją nie podania przez Panią/Pana danych osobowych jest brak możliwości udzielenia świadczenia medycznego.
  11. Dane osobowe osób upoważnionych przez pacjentów zostały pozyskane bezpośrednio od nich lub ich przedstawicieli ustawowych. Administrator będzie je przetwarzać tylko do realizacji celów w zakresie wskazanym przez pacjentów.

Klauzula informacyjna dla osób objętych monitoringiem wizyjnym na terenie Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Chełmku


W związku z art. 13 ust 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 32-660 Chełmek, ul. Staicha 1 lub telefonując pod numer: 33 8461590.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Joannę Grabowską, z którą można skontaktować się poprzez e-mail iod@sgzoz.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych z monitoringu wizyjnego można kontaktować się na dane wskazane powyżej w pkt. 1 klauzuli.
  4. Monitoring stosowany jest w celu ochrony mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na terenie monitorowanym w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony mienia na podstawie art. 12 i art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz art. 222 Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników.
  5. Monitoring wizyjny obejmuje: drogę wjazdową do przychodni, parkingi znajdujące się na terenie przychodni, wejścia do budynków a także część obszaru znajdującego się wewnątrz budynków przychodni.
  6. Administrator dla celów dowodowych może sam dokonać zabezpieczenia nagrania zdarzenia zarejestrowanego przez system monitoringu wizyjnego, które między innymi zagraża bezpieczeństwu i porządkowi czy niszczeniu mienia lub na wniosek osoby zainteresowanej, która wykaże interes prawny.
  7. Zapisy z monitoringu są przechowywane do 1 miesiąca. W niektórych przypadkach materiał z monitoringu może zostać zabezpieczony jako dowód w prowadzonej sprawie, wówczas dane z monitoringu są przechowywane do czasu przekazania do właściwego organu ścigania, który wykaże prawny interes w pozyskaniu tego materiału i dalej dane są przetwarzane do prawomocnego zakończenia postępowania prowadzonego na podstawie prawa.
  8. Odbiorcami Pani/Pana danych zarejestrowanych przez system monitoringu mogą być podmioty, które świadczą dla administratora usługi serwisowe w zakresie monitoringu oraz w niektórych przypadkach instytucje np. policja, sąd, prokuratura.
  9. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO.
  10. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego-Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  11. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Samodzielnym Gminnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Chełmku


Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuje się, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 32-660 Chełmek, ul. Staicha 1 lub telefonując pod numer: 33 8461590.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Joannę Grabowską, z którą można skontaktować się poprzez e-mail iod@sgzoz.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji prowadzonego przez Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli wyrażona dobrowolnie przez Pana/Panią zgoda, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108 tj.) - w szczególności art. 221 § 1 - art. 6 ust. 1 lit. c.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji oraz przez okres konieczny dla wykonania zawieranej z pracownikiem umowy, a po jej rozwiązaniu w celu ochrony przed mogącymi się pojawić roszczeniami.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych)
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  8. Administrator przekazuje gromadzone dane osobowe innym podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom notarialnym lub prawnym).
  9. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  10. Podanie danych jest dobrowolne, ale stanowi warunek konieczny do wzięcia udziału w procesie rekrutacji. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwi rozpatrzenie kandydatury.

Klauzula informacyjna dla kontrahentów/zleceniobiorców


W związku z treścią art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z 4.5.2016r.), dalej RODO, jako Administrator, informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 32-660 Chełmek, ul. Staicha 1 lub telefonując pod numer: 33 8461590.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Joannę Grabowską, z którą można skontaktować się poprzez e-mail iod@sgzoz.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  3. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne do celu zawarcia i realizacji umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r (RODO)., a także w związku z jej realizacją i kontaktem z osobami zaangażowanymi w jej realizacją oraz w przypadku roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO w ramach uzasadnionego prawnie interesu Administratora.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy oraz rozliczenia kosztów wynagrodzenia/zapłaty w związku z zawartą umową.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy oraz mogą być przechowywane przez okres 5-ciu lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym dokonano ostatniego rozliczenia kosztów. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych może zostać wydłużony z uwagi na dochodzenie roszczeń lub toczące się postępowanie przed sądem.
  6. Administrator nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od Administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  9. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji celu ich przetwarzania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości realizacji umowy.
  10. Dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany.